Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 7015025 kamoka

PASEK WIELOROWKOWY 5PK940 7015025 KAMOKA

7015025 PASEK WIELOROWKOWY 5PK940 KAMOKA
 

    Ocena:
numer części:

7015025

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 940
Szerokość [mm] 17
Ilość żeber 5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 5PK940 7015025 KAMOKA

numery OEM:
ALFA ROMEO      71739905
ALFA ROMEO      7749145
FIAT      46403854
FIAT      46448693
FIAT      46462944
FIAT      46738444
FIAT      55192799
FIAT      60809160
FIAT      71739905
FIAT      7749145
FIAT      7761147
HONDA      31110PD6003
HONDA      31110PD6004
LANCIA      46448693
LANCIA      46462944
LANCIA      46738444
LANCIA      55192799
LANCIA      7761147
MITSUBISHI      MD337407
MITSUBISHI      MD349465
MITSUBISHI      MD368859
OPEL      09117589
OPEL      09117590
OPEL      1340637
OPEL      6340656
OPEL      9117589
OPEL      93182264
VAUXHALL      1340637
VAUXHALL      6340656
VAUXHALL      9117589
VAUXHALL      9117590
VAUXHALL      93182264
CADILLAC      12578062
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 5PK940 7015025 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.