Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Opel REKORD C coupe 1.9 (1966-1971) 90km » 7015053 kamoka
wybrany samochód: 
Opel Rekord C Coupe 1.9 (1966-1971) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY 5PK1230 7015053 KAMOKA

7015053 PASEK WIELOROWKOWY 5PK1230 KAMOKA
19.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:1 szt.

    Ocena:
numer części:

7015053

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1230
Szerokość [mm] 17
Ilość żeber 5
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1230
Szerokość [mm] 17
Ilość żeber 5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 5PK1230 7015053 KAMOKA

numery OEM:
BMW      11281738517
OPEL      09118612
OPEL      1340629
OPEL      1340631
OPEL      1340642
OPEL      6340639
OPEL      90 531 967
OPEL      90531967
OPEL      90542748
OPEL      90542749
OPEL      91126380
OPEL      9118612
OPEL      9129460
OPEL      9224264
OPEL      93182238
PEUGEOT      575081
SUZUKI      17521-84E20
SUZUKI      1752184E20
VAUXHALL      1340629
VAUXHALL      1340631
VAUXHALL      1340642
VAUXHALL      6340639
VAUXHALL      90531967
VAUXHALL      90542748
VAUXHALL      90542749
VAUXHALL      91126380
VAUXHALL      9118612
VAUXHALL      9129460
VAUXHALL      9224264
VAUXHALL      93182238
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 5PK1230 7015053 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.