Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Volvo FH16 FH 16/660 (2006-???) 660km » 7015078 kamoka
wybrany samochód: 
Volvo Fh16 Fh 16/660 (2006-???) 660km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY 5PK1745 7015078 KAMOKA

7015078 PASEK WIELOROWKOWY 5PK1745 KAMOKA
27.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7015078

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1745
Szerokość [mm] 17
Ilość żeber 5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 5PK1745 7015078 KAMOKA

numery OEM:
DAIMLER      A0023334836
DAIMLER      A0159973092
MERCEDES-BENZ      0009932096
MERCEDES-BENZ      0019933096
MERCEDES-BENZ      0019936996
MERCEDES-BENZ      0019937796
MERCEDES-BENZ      0029934896
MERCEDES-BENZ      0039937496
MERCEDES-BENZ      A 001 993 69 96
MERCEDES-BENZ      A 003 993 74 96
MERCEDES-BENZ      A0009932096
MERCEDES-BENZ      A0019933096
MERCEDES-BENZ      A0019937796
MERCEDES-BENZ      A0029934896
MERCEDES-BENZ      A0039937496
HYUNDAI      252122A131
HYUNDAI      252122A132
KIA      252122A131
KIA      252122A132
KIA      S252122A132
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 5PK1745 7015078 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.