Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Volkswagen POLO III CLASSIC (6V2) 68 1.9 SDI (1999.08-2002.01) 68km » 7016005 kamoka
wybrany samochód: 
Volkswagen Polo Iii Classic (6v2) 68 1.9 Sdi (1999.08-2002.01) 68km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY 6PK737 7016005 KAMOKA

7016005 PASEK WIELOROWKOWY 6PK737 KAMOKA
16.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7016005

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 737
Ilość żeber 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 6PK737 7016005 KAMOKA

numery OEM:
AUDI      036145933AG
AUDI      04E145933C
AUDI      04E145933G
SEAT      030903137AA
SEAT      030903137K
SEAT      036145933AG
SEAT      04E145933C
SEAT      04E145933G
SKODA      036145933AG
SKODA      04E145933C
SKODA      04E145933G
VAG      030903137AA
VAG      030903137K
VAG      036145933AG
VAG      04E145933C
VAG      04E145933G
VOLKSWAGEN      030903137AA
VOLKSWAGEN      030903137K
VOLKSWAGEN      036145933AG
VOLKSWAGEN      04E145933C
VOLKSWAGEN      04E145933G
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 6PK737 7016005 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.