Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 7120171 kamoka

CEWKA ZAPŁONOWA SUBARU B3 07-14, FORESTER 02-12 7120171 KAMOKA

7120171 CEWKA ZAPŁONOWA SUBARU B3 07-14, FORESTER 02-12 KAMOKA
kamoka 7120171
CEWKA ZAPŁONOWA SUBARU B3 07-14, FORESTER 02-12 7120171
7120171
105.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

7120171

producent:

KAMOKA

złącze SAE
Ilość biegunów 3

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie CEWKA ZAPŁONOWA SUBARU B3 07-14, FORESTER 02-12 7120171 KAMOKA

numery OEM:
SUBARU      22433AA418
SUBARU      22433AA480
SUBARU      22433AA540
SUBARU      22433AA640
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie CEWKA ZAPŁONOWA SUBARU B3 07-14, FORESTER 02-12 7120171 KAMOKA w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.