Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 7300019 kamoka

SPRZĘGŁO VISCO MERCEDES 124 86-93 190 86-93 7300019 KAMOKA

132.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7300019

producent:

KAMOKA

Średnica zewnętrzna [mm] 160
Średnica otworu [mm] 147

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SPRZĘGŁO VISCO MERCEDES 124 86-93 190 86-93 7300019 KAMOKA

SPRZĘGŁO VISCO MERCEDES 124 86-93 190 86-93 7300019 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

IVECO

MASSIF Station Wagon, MASSIF, MASSIF Single Cab, DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI

Numery OE SPRZĘGŁO VISCO MERCEDES 124 86-93 190 86-93 7300019 producenta KAMOKA

MERCEDES-BENZ

1032000222, 1032000322, 1032000422, A1032000222, A1032000322, A1032000422

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      103 200 02 22
MERCEDES-BENZ      103 200 03 22
MERCEDES-BENZ      103 200 04 22
MERCEDES-BENZ      A103 200 02 22
MERCEDES-BENZ      A103 200 03 22
MERCEDES-BENZ      A103 200 04 22
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SPRZĘGŁO VISCO MERCEDES 124 86-93 190 86-93 7300019 KAMOKA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.