Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Iveco STRALIS II AD260S42P (2012-???) 421km » RW055 kamoka
wybrany samochód: 
Iveco Stralis Ii Ad260s42p (2012-???) 421km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO OPEL MOVANO 98-, VIVARO RW055 KAMOKA

RW055 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO OPEL MOVANO 98-, VIVARO KAMOKA
kamoka RW055
KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO OPEL MOVANO 98-, VIVARO RW055
RW055
152.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

RW055

producent:

KAMOKA

Szerokość [mm] 44
Średnica zewnętrzna [mm] 166

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO OPEL MOVANO 98-, VIVARO RW055 KAMOKA

numery OEM:
OPEL      44 18 765
OPEL      44 18 765 S1
RENAULT      82 00 802 666
RENAULT      82 00 802 666 S1
VAUXHALL      93196089
VAUXHALL      93196089 S1
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO OPEL MOVANO 98-, VIVARO RW055 KAMOKA w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.