Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » RW066 kamoka

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO AUDI A3 96-, A4 00-, A6 RW066 KAMOKA

138.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

RW066

producent:

KAMOKA

Szerokość [mm] 34
Średnica zewnętrzna [mm] 143

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO AUDI A3 96-, A4 00-, A6 RW066 KAMOKA

numery OEM:
AUDI      038 105 243 E
AUDI      03G 105 243
AUDI      03G 105 243 C
AUDI      04L 105 243
AUDI      38 105 243 E
AUDI      3G 105 243
AUDI      3G 105 243 C
AUDI      4L 105 243
MITSUBISHI      MN980049
SEAT      038 105 243 E
SEAT      03G 105 243
SEAT      03G 105 243 C
SEAT      04L 105 243
SEAT      38 105 243 E
SEAT      3G 105 243
SEAT      3G 105 243 C
SEAT      4L 105 243
SKODA      038 105 243 E
SKODA      03G 105 243
SKODA      03G 105 243 C
SKODA      04L 105 243
SKODA      38 105 243 E
SKODA      3G 105 243
SKODA      3G 105 243 C
SKODA      4L 105 243
VOLKSWAGEN      038 105 243 E
VOLKSWAGEN      03G 105 243
VOLKSWAGEN      03G 105 243 C
VOLKSWAGEN      04L 105 243
VOLKSWAGEN      38 105 243 E
VOLKSWAGEN      3G 105 243
VOLKSWAGEN      3G 105 243 C
VOLKSWAGEN      4L 105 243
FORD USA      1 315 782
FORD USA      3M216B320AA
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO AUDI A3 96-, A4 00-, A6 RW066 KAMOKA w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.