Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Renault TWINGO II Furgon/hatchback (CNO_) 1.5 dCi (CN03) (2010.10-2014.09) 75km » RW090 kamoka
wybrany samochód: 
Renault Twingo Ii Furgon/hatchback (cno_) 1.5 Dci (cn03) (2010.10-2014.09) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MERCEDES CLC 08-11 RW090 KAMOKA

RW090 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MERCEDES CLC 08-11 KAMOKA
kamoka RW090
KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MERCEDES CLC 08-11 RW090
RW090
179.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

RW090

producent:

KAMOKA

Szerokość [mm] 82
Średnica zewnętrzna [mm] 175

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MERCEDES CLC 08-11 RW090 KAMOKA

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      271 030 00 03
MERCEDES-BENZ      A271 030 00 03
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MERCEDES CLC 08-11 RW090 KAMOKA w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.