Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » LCCF06018 lcc

obudowa termostatu opel alfa romeo LCCF06018 LCC

LCCF06018 obudowa termostatu opel alfa romeo LCC
114.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka dzisiaj
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

LCCF06018

producent:

LCC

Indeks: CZE LCCF06018
Marka: LCC PRODUCTS
Grupa towarowa TecDoc: Termostat ukł. chłodzenia
Nazwa: OBUDOWA TERMOSTATU OPEL ALFA ROMEO
Opis: Alfa Romeo Opel 1.6/1.8 00-
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 96984104
Numer dostawcy: LCC F 06 018
Parametry:Temperatura otwarcia [°c] : 105

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie obudowa termostatu opel alfa romeo LCCF06018 LCC

numery OEM:
ALFA ROMEO      7177 0832
FIAT      7174 4389
FIAT      7177 0832
OPEL      13 38 178
OPEL      63 38 018
VAUXHALL      24 405 922
VAUXHALL      55 577 072
CHEVROLET      96 984 104
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie obudowa termostatu opel alfa romeo LCCF06018 LCC w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.