Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mazda 121 III (JASM, JBSM) 1.3 (1996.03-2003.04) 60km » SP-225 lcc
wybrany samochód: 
Mazda 121 Iii (jasm, Jbsm) 1.3 (1996.03-2003.04) 60km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

podpora pÓŁosi ford SP-225 LCC

SP-225 podpora pÓŁosi ford LCC
39.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek
3 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

SP-225

producent:

LCC

Indeks: CZE SP-225
Marka: LCC PRODUCTS
Grupa towarowa TecDoc: Łożysko pośrednie, wał napędowy
Nazwa: PODPORA PÓŁOSI FORD
Opis: FIESTA 95-, Mondeo 00-, Galaxy
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 1094821
Numer dostawcy: SP-225
Parametry:oś przednia po obydwu stronach

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie podpora pÓŁosi ford SP-225 LCC

numery OEM:
FORD      1 094 821
FORD      7 222 317
FORD      96BG3C083E1A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie podpora pÓŁosi ford SP-225 LCC w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.