Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Jaguar F-PACE (X761) 3.0 SCV6 AWD (2015.09-???) 380km » 3238 lpr
wybrany samochód: 
Jaguar F-pace (x761) 3.0 Scv6 Awd (2015.09-???) 380km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3238 LPR

3238 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
lpr 3238
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3238
3238
lpr 3238 Wysprzęglik centralny sprzęgła
218.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

3238, M30225

numer części:

3238

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
MateriałAluminium
Rozstaw śrub mocujących [mm]76
System hamulcowyFTE
otwór Ø [mm]34
Wymiar gwintu10 x 1
nr EAN8032928004237

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3238 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: OPEL ASTRA G, FRONTERA B, SINTRA, VECTRA B, ZAFIRA A, SAAB 900 II, 9-3, 9-5 2.0-3.2 07.93-12.09
numery OEM:
OPEL      4925822
OPEL      5679300
OPEL      5679330
OPEL      679300
OPEL      679342
OPEL      90470876
OPEL      90578179
OPEL      9126100
OPEL      97192669
SAAB      4925822
SAAB      8743197
SAAB      8748667
VAUXHALL      97192669

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3238 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.