Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Suzuki GSX GSX 400 E (GK53C) (1982.01-1987.12) 41km » DS15040 lpr
wybrany samochód: 
Suzuki Gsx Gsx 400 E (gk53c) (1982.01-1987.12) 41km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS15040 LPR

DS15040 Wał napędowy LPR
298.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS15040

numer części:

DS15040

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 2 [mm]77,5
Długość [mm]902
Wymiar gwintu27X1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła30
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.27
Średnica zewnętrzna 1 [mm]98
nr EAN8032928044073

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS15040 LPR

numery OEM:
BMW      31607505200

Zastosowanie Wał napędowy DS15040 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.