Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Isuzu N (5th Generation) NPR 300 (2008-???) 150km » DS51050 lpr
wybrany samochód: 
Isuzu N (5th Generation) Npr 300 (2008-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS51050 LPR

DS51050 Wał napędowy LPR
267.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS51050

numer części:

DS51050

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 2 [mm]92
Długość [mm]515
Średnica zewnętrzna 1 [mm]81
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła30
Uzębienie zewnętrzne od strony koła22
Wymiar gwintu20X1,5
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału33
nr EAN8032928071772

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS51050 LPR

numery OEM:
SEAT      6N0407271

Zastosowanie Wał napędowy DS51050 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.