Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » DS52199 lpr

Wał napędowy DS52199 LPR

DS52199 Wał napędowy LPR
259.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Środa
4 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 4 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS52199

numer części:

DS52199

producent:

LPR

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 98
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 108
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 28
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 27
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Długość [mm] 485
nr EAN 8032928084338

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS52199 LPR

Półoś napędowa przód L 490mm pasuje do: AUDI A3, SEAT ALTEA, ALTEA XL, LEON, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA II, SUPERB II, YETI, VW CADDY III, CADDY III/MINIVAN, CC B7, EOS 1.4-3.2 02.03-12.17
numery OEM:
VOLKSWAGEN      1K0407271BJ
VOLKSWAGEN      1K0407271EE
VOLKSWAGEN      1K0407451DX
VOLKSWAGEN      1K0407451TX
VOLKSWAGEN      2K0407271G
VOLKSWAGEN      5N0407763
VOLKSWAGEN      5N0407763D

Zastosowanie Wał napędowy DS52199 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.