Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 172100021010 magneti marelli

Czujnik, prędkość obrotowa koła 172100021010 MAGNETI MARELLI

172100021010 Czujnik, prędkość obrotowa koła MAGNETI MARELLI
32.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

MWSS021

numer części:

172100021010

producent:

MAGNETI MARELLI

Strona zabudowy z tyłu po prawej
nr EAN 8001063798790

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 172100021010 MAGNETI MARELLI

Czujnik ABS tył P pasuje do: AUDI A1, A3, Q3, TT; SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, LEON, TOLEDO III; SKODA OCTAVIA II, SUPERB II, YETI; VW BEETLE, EOS, GOLF PLUS V, GOLF V, GOLF VI 1.0-3.6 02.03-
numery OEM:
AUDI      1K0927808
AUDI      WHT003858
SEAT      1K0927808
SEAT      WHT003858
SKODA      1K0927808
SKODA      WHT003858
VOLKSWAGEN      1K0927808
VOLKSWAGEN      WHT003858
VAG      1K0927808
VAG      WHT003858
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 172100021010 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.