Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford FIESTA VI (CB1, CCN) 1.0 EcoBoost (2012.09-???) 125km » 302004190007 magneti marelli
wybrany samochód: 
Ford Fiesta Vi (cb1, Ccn) 1.0 Ecoboost (2012.09-???) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190007 MAGNETI MARELLI

302004190007 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
305.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0007

numer części:

302004190007

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
nr EAN8001063844985

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190007 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód L/P 486mm pasuje do: FORD GALAXY I, GALAXY MK I, SEAT ALHAMBRA, VW SHARAN 1.8-2.8 09.95-03.10
numery OEM:
FORD      1254277
FORD      YM213B473BC
SEAT      7M3407271A
SEAT      7M3407271E
SEAT      7M3407451V
SEAT      7M3407451X
SEAT      7M3407761A
SEAT      7M3407761AX
VOLKSWAGEN      7M3407271Q
VOLKSWAGEN      7M3407761A
VOLKSWAGEN      7M3407761AX
VAG      7M307271Q
VAG      7M3407271A
VAG      7M3407271E
VAG      7M3407271QX
VAG      7M3407451V
VAG      7M3407451X
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190007 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190007 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.