Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Daimler COUPE Double Six 5.3 (1975-1977) 289km » 302004190015 magneti marelli
wybrany samochód: 
Daimler Coupe Double Six 5.3 (1975-1977) 289km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190015 MAGNETI MARELLI

302004190015 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
518.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0015

numer części:

302004190015

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8001063857633

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190015 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód P 858mm pasuje do: VW CALIFORNIA T5 CAMPER, MULTIVAN T5, TRANSPORTER T5 1.9D/2.0/2.0CNG 04.03-08.15
numery OEM:
VOLKSWAGEN      7H0498104F
VAG      7H0407272AJ
VAG      7H0407272BC
VAG      7H0407272BK
VAG      7H0407272CH
VAG      7H0407272S
VAG      7H0407452NV
VAG      7H0407452NX
VAG      7H0407452SX
VAG      7H0407452TX
VAG      7H0407452V
VAG      7H0407452X
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190015 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190015 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.