Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A3 (8P1) 2.0 TDI quattro (2003.05-2008.06) 136km » 302004190027 magneti marelli
wybrany samochód: 
Audi A3 (8p1) 2.0 Tdi Quattro (2003.05-2008.06) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190027 MAGNETI MARELLI

302004190027 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
218.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0027

numer części:

302004190027

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
nr EAN8001063765396

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190027 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód L 567mm pasuje do: CITROEN C15, C15/MINIVAN, VISA, PEUGEOT 205 I, 205 II, 205/HATCHBACK 1.1-1.9D 08.83-12.05
numery OEM:
CITROËN      327200
CITROËN      327220
CITROËN      327276
CITROËN      3272K2
CITROËN      3272R5
CITROËN      95591073
CITROËN      95619481
CITROËN      95654730
PEUGEOT      327220
PEUGEOT      32724K
PEUGEOT      327366
PEUGEOT      327367
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190027 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190027 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.