Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Nissan NV200 Furgon 1.5 dCi 90 (M20, M20N, M20M) (2011.04-???) 90km » 302004190028 magneti marelli
wybrany samochód: 
Nissan Nv200 Furgon 1.5 Dci 90 (m20, M20n, M20m) (2011.04-???) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190028 MAGNETI MARELLI

302004190028 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
232.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0028

numer części:

302004190028

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8001063819440

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190028 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód P 845mm pasuje do: CITROEN C15, C15/MINIVAN, VISA, PEUGEOT 205 I, 205 II, 205/HATCHBACK 1.1-1.9D 08.83-12.05
numery OEM:
CITROËN      327265
CITROËN      32735R
CITROËN      3273G2
CITROËN      3273L9
CITROËN      3273R6
CITROËN      3273Y0
CITROËN      95591074
CITROËN      95619482
CITROËN      95654731
PEUGEOT      327265
PEUGEOT      32735Q
PEUGEOT      32735R
PEUGEOT      327364
PEUGEOT      327365
PEUGEOT      327369
PEUGEOT      327389
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190028 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190028 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.