Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A4 B9 (8W2, 8WC) 40 TDI Mild Hybrid quattro (2020.05-???) 204km » 302004190029 magneti marelli
wybrany samochód: 
Audi A4 B9 (8w2, 8wc) 40 Tdi Mild Hybrid Quattro (2020.05-???) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190029 MAGNETI MARELLI

302004190029 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
257.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0029

numer części:

302004190029

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
nr EAN8001063853796

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190029 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód L 594mm pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, XSARA, XSARA/HATCHBACK, XSARA/KOMBI, PEUGEOT PARTNER, PARTNER/MINIVAN 1.1-1.6 06.96-12.15
numery OEM:
CITROËN      32725L
CITROËN      32726Y
CITROËN      3272Y6
CITROËN      3272Y7
CITROËN      3272Y8
PEUGEOT      32726Y
PEUGEOT      3272Y7
PEUGEOT      3272Y8
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190029 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190029 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.