Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel OMEGA B (V94) 2.0 (F69, M69, P69) (1994.03-2000.12) 115km » 302004190033 magneti marelli
wybrany samochód: 
Opel Omega B (v94) 2.0 (f69, M69, P69) (1994.03-2000.12) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190033 MAGNETI MARELLI

302004190033 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
296.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0033

numer części:

302004190033

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
nr EAN8001063849522

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190033 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód L 701mm pasuje do: CITROEN C25, FIAT DUCATO, TALENTO, PEUGEOT J5 1.8-2.5D 09.81-05.94
numery OEM:
CITROËN      327248
CITROËN      32727N
CITROËN      327360
CITROËN      95555116
CITROËN      9559529280
CITROËN      95606803
CITROËN      96184031
FIAT      3272F9
FIAT      95555116
FIAT      9559529280
FIAT      9607411180
FIAT      9617303280
FIAT      96184031
PEUGEOT      327248
PEUGEOT      327285
PEUGEOT      327477
PEUGEOT      9559529280
PEUGEOT      9607411480
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190033 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190033 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.