Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 302004190042 magneti marelli

Wał napędowy 302004190042 MAGNETI MARELLI

302004190042 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
257.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0042

numer części:

302004190042

producent:

MAGNETI MARELLI

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
nr EAN 8001063942346

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190042 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód P (dla pojazdów bez ABS) pasuje do: CITROEN SAXO; PEUGEOT 106 II, 106 II/HATCHBACK 1.0-1.5D 04.96-07.04
numery OEM:
CITROËN      32737F
CITROËN      32737G
PEUGEOT      32737F
PEUGEOT      32737G
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190042 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190042 MAGNETI MARELLI:

2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.