Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 302004190046 magneti marelli

Wał napędowy 302004190046 MAGNETI MARELLI

302004190046 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
383.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka dzisiaj
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0046

numer części:

302004190046

producent:

MAGNETI MARELLI

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
nr EAN 8001063819228

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190046 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód P 978mm pasuje do: CITROEN C5 III, DS5, JUMPY II, FIAT SCUDO, PEUGEOT 407, 508 I, EXPERT, EXPERT TEPEE, TOYOTA PROACE 2.0D/2.2D 05.04-
numery OEM:
CITROËN      3273NP
CITROËN      3273NQ
FIAT      1497188080
FIAT      1497188088
FIAT      71791561
PEUGEOT      3273NP
PEUGEOT      3273NQ
PEUGEOT      71791561
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190046 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190046 MAGNETI MARELLI:

2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.