Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A6 C5 (4B2, 4B4) 1.8 (1997.05-2005.01) 116km » 302004190056 magneti marelli
wybrany samochód: 
Audi A6 C5 (4b2, 4b4) 1.8 (1997.05-2005.01) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190056 MAGNETI MARELLI

302004190056 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
405.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0056

numer części:

302004190056

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8001063750613

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190056 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód P 963mm pasuje do: FORD TOURNEO CONNECT, TRANSIT CONNECT 1.8/1.8D 06.02-12.13
numery OEM:
FORD      1328362
FORD      2T143B436AC
FORD      2T143B436AD
FORD      2T143B436AE
FORD      2T143B436AF
FORD      2T143B436AG
FORD      2T143B436AH
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190056 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190056 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.