Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Land Rover DEFENDER Pick Up (L316) 2.4 Td4 4x4 (L317) (2007.05-2016.02) 122km » 302004190061 magneti marelli
wybrany samochód: 
Land Rover Defender Pick Up (l316) 2.4 Td4 4x4 (l317) (2007.05-2016.02) 122km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190061 MAGNETI MARELLI

302004190061 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
341.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0061

numer części:

302004190061

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
nr EAN8001063814476

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190061 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód L 743mm pasuje do: NISSAN NV400, OPEL MOVANO B, RENAULT MASTER III 2.3D 02.10-
numery OEM:
NISSAN      3910100Q3G
NISSAN      3910100Q4E
NISSAN      3910100Q4F
OPEL      4406234
OPEL      4406518
OPEL      4420055
OPEL      4422058
OPEL      93167651
OPEL      95513818
OPEL      95514705
OPEL      95516047
RENAULT      301012675R
RENAULT      391012360R
RENAULT      391012675R
RENAULT      391012849R
RENAULT      8200842365
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190061 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190061 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.