Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Hyundai TUCSON (TL, TLE) 2.0 CVVT Napęd na wszystkie koła (2015.06-2020.09) 150km » 302004190062 magneti marelli
wybrany samochód: 
Hyundai Tucson (tl, Tle) 2.0 Cvvt Napęd Na Wszystkie Koła (2015.06-2020.09) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190062 MAGNETI MARELLI

302004190062 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
418.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0062

numer części:

302004190062

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8001063836256

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190062 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód P 1075mm pasuje do: NISSAN NV400, OPEL MOVANO B, RENAULT MASTER III 2.3D 02.10-
numery OEM:
NISSAN      3910000Q3M
NISSAN      3910000Q4G
NISSAN      3910000Q4H
OPEL      4406235
OPEL      4406519
OPEL      4420054
OPEL      4422057
OPEL      93167650
OPEL      95513819
OPEL      95514706
OPEL      95516046
RENAULT      391004255R
RENAULT      391005187R
RENAULT      391009620R
RENAULT      8200842369
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190062 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190062 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.