Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel CORSA B (S93) 1.0 i 12V (F08, F68, M68) (1996.11-2000.09) 54km » 302004190066 magneti marelli
wybrany samochód: 
Opel Corsa B (s93) 1.0 I 12v (f08, F68, M68) (1996.11-2000.09) 54km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190066 MAGNETI MARELLI

302004190066 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
418.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
3 szt. wysyłka Wtorek
3 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0066

numer części:

302004190066

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8001063955308

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190066 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód P 1013mm pasuje do: OPEL VIVARO A, RENAULT TRAFIC II 2.0D 01.06-
numery OEM:
OPEL      4417910
OPEL      93856308
RENAULT      7711368831
RENAULT      8200452268
VAUXHALL      93856308
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190066 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190066 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.