Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A4 B5 Avant (8D5) 2.4 quattro (1997.03-2001.09) 165km » 302004190080 magneti marelli
wybrany samochód: 
Audi A4 B5 Avant (8d5) 2.4 Quattro (1997.03-2001.09) 165km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190080 MAGNETI MARELLI

302004190080 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
373.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0080

numer części:

302004190080

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8001063779379

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190080 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód P 1020mm pasuje do: OPEL VIVARO A, RENAULT TRAFIC II 1.9D/2.0 02.01-
numery OEM:
OPEL      4409208
OPEL      4414516
OPEL      91166707
OPEL      91168794
RENAULT      7711135190
RENAULT      8200069146
RENAULT      8200169291
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190080 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190080 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.