Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 302004190082 magneti marelli

Wał napędowy 302004190082 MAGNETI MARELLI

302004190082 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
318.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Piątek
3 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0082

numer części:

302004190082

producent:

MAGNETI MARELLI

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
nr EAN 8001063802084

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190082 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód P 930mm pasuje do: OPEL ASTRA F, ASTRA F CLASSIC, COMBO TOUR, COMBO/MINIVAN, CORSA C, CORSA C/HATCHBACK, MERIVA A, TIGRA, VECTRA A 1.0-1.8 09.88-
numery OEM:
OPEL      0374468
OPEL      26095017
OPEL      374443
OPEL      374468
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190082 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190082 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.