Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Volkswagen PASSAT ALLTRACK B8 Variant (3G5, CB5) 2.0 TSI 4motion (2018.11-???) 280km » 302004190099 magneti marelli
wybrany samochód: 
Volkswagen Passat Alltrack B8 Variant (3g5, Cb5) 2.0 Tsi 4motion (2018.11-???) 280km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190099 MAGNETI MARELLI

302004190099 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
263.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0099

numer części:

302004190099

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
nr EAN8001063931647

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190099 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód L 629mm pasuje do: NISSAN KUBISTAR, RENAULT CLIO II, CLIO II/HATCHBACK, KANGOO, KANGOO EXPRESS, THALIA I, THALIA II, TWINGO I 1.2-1.9D 05.96-
numery OEM:
RENAULT      7700111259
RENAULT      7711135005
RENAULT      7711368656
RENAULT      8200236091
RENAULT      8200236092
RENAULT      8200236107
RENAULT      8200240425
RENAULT      8200274159
RENAULT      8200534635
RENAULT      8200571876
RENAULT      8200613822
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190099 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190099 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.