Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Iveco T-WAY AD720T54TP MY24 (2023-???) 540km » 302004190106 magneti marelli
wybrany samochód: 
Iveco T-way Ad720t54tp My24 (2023-???) 540km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190106 MAGNETI MARELLI

302004190106 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
318.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0106

numer części:

302004190106

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8001063957968

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190106 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód P 822mm pasuje do: AUDI A3, SEAT LEON, TOLEDO II, SKODA OCTAVIA I, OCTAVIA II, OCTAVIA I/KOMBI, VW BORA, BORA I, GOLF IV 1.4/1.6/1.9D 09.96-12.10
numery OEM:
AUDI      1J0407272BL
AUDI      1J0407272DA
AUDI      1J0407272M
AUDI      1J0407452AV
AUDI      1J0407452BV
SEAT      1J0407272DA
SKODA      1J0407272DA
VOLKSWAGEN      1J0407272AP
VOLKSWAGEN      1J0407272BM
VOLKSWAGEN      1J0407272DA
VOLKSWAGEN      1J0407272F
VOLKSWAGEN      1J0407452BX
VOLKSWAGEN      1J0407452EX
VAG      1J0407272AB
VAG      1J0407272M
VAG      1J0407452AV
VAG      1J0407452BV
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190106 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190106 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.