Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi Q3 (8UB, 8UG) 2.0 TFSI quattro (2014.11-2018.10) 180km » 302004190111 magneti marelli
wybrany samochód: 
Audi Q3 (8ub, 8ug) 2.0 Tfsi Quattro (2014.11-2018.10) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190111 MAGNETI MARELLI

302004190111 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
291.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0111

numer części:

302004190111

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
nr EAN8001063858906

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190111 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód L 675mm pasuje do: RENAULT KANGOO BE BOP, KANGOO EXPRESS, KANGOO II, MEGANE II, MEGANE II/KOMBI 1.4-1.6LPG 09.02-
numery OEM:
RENAULT      391010737R
RENAULT      7711368284
RENAULT      7711368895
RENAULT      8200167535
RENAULT      8200264664
RENAULT      8200356803
RENAULT      8200388506
RENAULT      8200511116
RENAULT      8200623807
RENAULT      8200626043
RENAULT      8200661557
RENAULT      8200690053
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190111 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190111 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.