Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Volvo V60 I (155) T5 Drive-E Polestar AWD (2015.03-2018.07) 253km » 302004190135 magneti marelli
wybrany samochód: 
Volvo V60 I (155) T5 Drive-e Polestar Awd (2015.03-2018.07) 253km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190135 MAGNETI MARELLI

302004190135 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
magneti marelli 302004190135
Wał napędowy 302004190135
342.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0135

numer części:

302004190135

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna strona lewa
nr EAN8050947028775

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190135 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa tył L 621mm (dla pojazdów z ABS) pasuje do: BMW X3 (E83) 2.0-3.0D 09.03-12.11
numery OEM:
BMW      31217540115
BMW      33203415955
BMW      33207524043
BMW      33207537607
BMW      33213428179
BMW      33217529913
BMW      33217540115
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190135 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190135 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.