Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford TRANSIT Autobus (E_ _) 2.9 i (1991.01-1994.09) 145km » 302004190162 magneti marelli
wybrany samochód: 
Ford Transit Autobus (e_ _) 2.9 I (1991.01-1994.09) 145km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190162 MAGNETI MARELLI

302004190162 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
377.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0162

numer części:

302004190162

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
nr EAN8050947084450

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190162 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód L 806mm pasuje do: CITROEN JUMPER II, FIAT DUCATO, PEUGEOT BOXER 2.0D-3.0D 04.06-
numery OEM:
CITROËN      1608505480
CITROËN      3272PG
CITROËN      3272PH
FIAT      1349788080
FIAT      1369961080
FIAT      1608505480
FIAT      71724582
FIAT      71790994
PEUGEOT      3272PG
PEUGEOT      3272PH
VOLKSWAGEN      801203001
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190162 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190162 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.