Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mercedes-benz SPRINTER 4,6-t Platforma / podwozie (B906) 418 CDI (906.153, 906.155, 906.253, 906.255) (2006.06-2009.12) 184km » 302004190188 magneti marelli
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 4,6-t Platforma / Podwozie (b906) 418 Cdi (906.153, 906.155, 906.253, 906.255) (2006.06-2009.12) 184km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190188 MAGNETI MARELLI

302004190188 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
269.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0188

numer części:

302004190188

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
nr EAN8050947003734

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190188 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód L 594mm pasuje do: VOLVO C30, S40 II, FORD C-MAX, FOCUS C-MAX, FOCUS II, FOCUS II/KOMBI 1.4-1.8ALK 10.03-12.12
numery OEM:
FORD      1324166
FORD      1431162
FORD      1475135
FORD      1567848
FORD      1686114
FORD      4M513B437JA
FORD      4M513B437JC
FORD      4M513B437JD
FORD      4M513B437JE
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190188 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190188 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.