Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi COUPE B3 (89, 8B3) S2 quattro (1992.10-1996.12) 230km » 302004190276 magneti marelli
wybrany samochód: 
Audi Coupe B3 (89, 8b3) S2 Quattro (1992.10-1996.12) 230km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190276 MAGNETI MARELLI

310.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0276

numer części:

302004190276

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8050947055542

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190276 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód P 793mm (dla pojazdów bez ABS) pasuje do: VW GOLF III, GOLF IV, PASSAT B2, PASSAT B3/B4, PASSAT B5, VENTO 1.6-2.1 01.81-06.02
numery OEM:
AUDI      1H0407272N
AUDI      357407450V
AUDI      357407450X
SEAT      1H0407272N
SEAT      357407450V
SEAT      357407450X
SKODA      1H0407272N
SKODA      357407450V
SKODA      357407450X
VOLKSWAGEN      1H0407272N
VOLKSWAGEN      357407271B
VOLKSWAGEN      357407272
VOLKSWAGEN      357407272B
VOLKSWAGEN      357407272F
VOLKSWAGEN      357407272FX
VOLKSWAGEN      357407272L
VOLKSWAGEN      357407272M
VOLKSWAGEN      357407272MV
VOLKSWAGEN      357407272MX
VOLKSWAGEN      357407450V
VOLKSWAGEN      357407450X
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190276 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190276 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.