Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën C4 II (NC_) 1.2 THP 110 (NCHNZ6, NCHNV6) (2015.02-2017.12) 110km » 302004190279 magneti marelli
wybrany samochód: 
Citroën C4 Ii (nc_) 1.2 Thp 110 (nchnz6, Nchnv6) (2015.02-2017.12) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190279 MAGNETI MARELLI

302004190279 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
254.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0279

numer części:

302004190279

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna
nr EAN8050947004281

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190279 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa tył L/P 540mm pasuje do: PORSCHE 944, VW TRANSPORTER T3 1.6-3.0 05.79-07.92
numery OEM:
VOLKSWAGEN      251501203B
VOLKSWAGEN      251501203BX
VOLKSWAGEN      251501203D
VOLKSWAGEN      251501203DX
VOLKSWAGEN      251501203G
VAG      251501204A
VAG      251501204AX
VAG      251501204B
VAG      251501204BX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190279 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190279 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.