Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel ASTRA F sedan (T92) 1.4 i 16V (F19, M19) (1996.02-1998.09) 90km » 302004190280 magneti marelli
wybrany samochód: 
Opel Astra F Sedan (t92) 1.4 I 16v (f19, M19) (1996.02-1998.09) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190280 MAGNETI MARELLI

302004190280 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
magneti marelli 302004190280
Wał napędowy 302004190280
306.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0280

numer części:

302004190280

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
nr EAN8050947004113

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190280 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód L 506mm (dla pojazdów bez ABS) pasuje do: FORD GALAXY I, SEAT ALHAMBRA, VW SHARAN 1.9D/2.0/2.0LPG 03.95-03.10
numery OEM:
FORD      1125046
FORD      1449540
FORD      6M213B437AA
VOLKSWAGEN      7M3407271TX
VAG      7M3407271G
VAG      7M3407271S
VAG      7M3407271SX
VAG      7M3407271T
VAG      7M3407451DX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190280 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190280 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.