Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Iveco DAILY VI Platforma / podwozie 33S16, 35S16, 35C16, 40C16, 42S16, 50C16 (2016.04-???) 156km » 302004190282 magneti marelli
wybrany samochód: 
Iveco Daily Vi Platforma / Podwozie 33s16, 35s16, 35c16, 40c16, 42s16, 50c16 (2016.04-???) 156km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190282 MAGNETI MARELLI

302004190282 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
309.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Piątek
3 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0282

numer części:

302004190282

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8050947028652

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190282 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód P 884mm pasuje do: AUDI A3, SEAT ALTEA, ALTEA XL, LEON, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA II, OCTAVIA III, YETI, VW CADDY III, CADDY III/MINIVAN, EOS 1.6/2.0 05.03-10.20
numery OEM:
AUDI      1K0407272FS
SEAT      1K0407272FS
SKODA      1K0407272FS
VOLKSWAGEN      1K0407272FS
VAG      1K0407452QX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190282 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190282 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.