Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 302004190286 magneti marelli

Wał napędowy 302004190286 MAGNETI MARELLI

302004190286 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
276.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0286

numer części:

302004190286

producent:

MAGNETI MARELLI

Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 8050947084658

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190286 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód L/P 527mm (dla pojazdów bez ABS) pasuje do: VW CALIFORNIA T4 CAMPER, TRANSPORTER T4 1.8-2.5D 07.90-06.03

Wał napędowy 302004190286 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Wał napędowy 302004190286 producenta MAGNETI MARELLI

VOLKSWAGEN

701407271B, 701407271BV, 701407271BX, 701407449X

numery OEM:
AUDI      701407271BV
AUDI      701407271BX
VOLKSWAGEN      701407271B
VOLKSWAGEN      701407271BV
VOLKSWAGEN      701407271BX
VOLKSWAGEN      701407449X
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190286 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190286 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.