Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Dodge INTREPID 3.3 (1995.01-1998.12) 163km » 302004190293 magneti marelli
wybrany samochód: 
Dodge Intrepid 3.3 (1995.01-1998.12) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190293 MAGNETI MARELLI

302004190293 Wał napędowy MAGNETI MARELLI

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0293

numer części:

302004190293

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8050947055627

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190293 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód P 771mm (dla pojazdów bez ABS) pasuje do: AUDI A1, SEAT IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, TOLEDO IV, SKODA FABIA II, FABIA III, RAPID, ROOMSTER 1.2-2.0 09.05-12.22
numery OEM:
SKODA      6Q0407272EA
SKODA      6Q0407452RX
VOLKSWAGEN      6R0407762K
VAG      6R0407762KX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190293 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190293 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.