Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Volkswagen BORA Variant (1J6) 2.3 V5 4motion (1999.05-2000.10) 150km » 302004190305 magneti marelli
wybrany samochód: 
Volkswagen Bora Variant (1j6) 2.3 V5 4motion (1999.05-2000.10) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190305 MAGNETI MARELLI

302004190305 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
magneti marelli 302004190305
Wał napędowy 302004190305
302004190305
magneti marelli 302004190305 Wał napędowy
Wał napędowy 302004190305 magneti marelli
336.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0305

numer części:

302004190305

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8050947055245

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190305 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód P 869mm pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, XSARA, XSARA PICASSO, XSARA/HATCHBACK, PEUGEOT PARTNER, PARTNER/MINIVAN 1.1-2.0D 06.96-12.15
numery OEM:
CITROËN      3273FG
CITROËN      3273FH
CITROËN      3273JY
CITROËN      3273JZ
CITROËN      9642426780
CITROËN      9642600080
PEUGEOT      3273FG
PEUGEOT      3273FH
PEUGEOT      3273JY
PEUGEOT      3273JZ
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190305 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190305 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.