Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 302004190311 magneti marelli

Wał napędowy 302004190311 MAGNETI MARELLI

302004190311 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
320.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0311

numer części:

302004190311

producent:

MAGNETI MARELLI

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
nr EAN 8050947055788

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190311 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód L 700mm (dla pojazdów z ABS) pasuje do: NISSAN INTERSTAR, OPEL MOVANO A, RENAULT MASTER II 1.9D-3.0D 04.02-

Wał napędowy 302004190311 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE Wał napędowy 302004190311 producenta MAGNETI MARELLI

RENAULT

8200776522, 8200776533, 8201187929

NISSAN

3910100Q2E

OPEL

4417083, 4421271, 93189873, 95507091

numery OEM:
NISSAN      3910100Q2E
OPEL      4417083
OPEL      4421271
OPEL      93189873
OPEL      95507091
RENAULT      8200776522
RENAULT      8200776533
RENAULT      8201187929
VAUXHALL      93189873
VAUXHALL      95507091
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190311 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190311 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.