Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Citroën JUMPY II Furgon 2.0 HDi 125 (2011.07-2016.03) 128km » CFF 186 001S mahle
wybrany samochód: 
Citroën Jumpy Ii Furgon 2.0 Hdi 125 (2011.07-2016.03) 128km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR CFF 186 001S MAHLE

CFF 186 001S Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR MAHLE
180.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

351039184, 70819821, 70819821AP, 8EW 351 039-184, CFF 186 000P

numer części:

CFF 186 001S

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Napięcie znamionowe [V]12
Natężenie prądu [A]10
Średnica [mm]295
Szerokość zewnętrzna [mm]295
Długość zewnętrzna [mm]295
Ilość biegunów2
nr EAN4057635056861

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR CFF 186 001S MAHLE

Wentylator chłodnicy L/P pasuje do: AUDI A1, A3, SEAT ALTEA, ALTEA XL, IBIZA IV, IBIZA IV SC, LEON, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA II, SUPERB II, YETI, VW CADDY III 1.2-3.6 02.03-12.17
numery OEM:
AUDI      1K0959455CT
AUDI      1K0959455DG
AUDI      1K0959455ES
SEAT      1K0959455DG
SEAT      1K0959455ES
SKODA      1K0959455DG
SKODA      1K0959455ES
VOLKSWAGEN      1K0959455DG
VOLKSWAGEN      1K0959455ES
VAG      1K0959455DG
VAG      1K0959455ES
FAW-VW      1K0 959 455 DG
FAW-VW      1K0 959 455 ES
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR CFF 186 001S MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.