Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Chrysler STRATUS (JA) 2.0 LE (1995.12-2001.04) 131km » CFF 492 000P mahle
wybrany samochód: 
Chrysler Stratus (ja) 2.0 Le (1995.12-2001.04) 131km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 492 000P MAHLE

CFF 492 000P Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** MAHLE
mahle CFF 492 000P

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

376906771, 70820111, 8MV 376 906-771

numer części:

CFF 492 000P

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]428
Liczba łopatek wentylatora7
nr EAN4057635059763

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 492 000P MAHLE

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: MERCEDES SPRINTER 3,5-T (B906), SPRINTER 3-T (B906), SPRINTER 4,6-T (B906), SPRINTER 5-T (B906), VW CRAFTER 30-35, CRAFTER 30-50 2.1D-3.0D 04.06-12.18
numery OEM:
AUDI      076121301B
MERCEDES-BENZ      0002008123
MERCEDES-BENZ      0002009623
MERCEDES-BENZ      A 000 200 81 23
MERCEDES-BENZ      A 000 200 96 23
VAG      076121301B
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 492 000P MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.