Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Skoda OCTAVIA II Combi (1Z5) 1.6 FSI (2004.02-2008.10) 115km » 30-0191 maxgear
wybrany samochód: 
Skoda Octavia Ii Combi (1z5) 1.6 Fsi (2004.02-2008.10) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FORD FOCUS 1,4/1,6TI 07- 30-0191 MAXGEAR

30-0191 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FORD FOCUS 1,4/1,6TI 07- MAXGEAR
maxgear 30-0191
110.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

30-0191

producent:

MAXGEAR

dla numeru OE1 753 154
Parametr5PK + 6PK
Średnica wewnętrzna [mm]25
średnica zewnętrzna [mm]138
uwzględnić informację serwisową

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FORD FOCUS 1,4/1,6TI 07- 30-0191 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO FORD FOCUS 1,4/1,6TI 07-
numery OEM:
FORD      1 305 988
FORD      1 490 906
FORD      1 753 154
VOLVO      30711627
VOLVO      30788499
FORD USA      4M5G6B321ZA
FORD USA      4M5G6B321ZB
FORD USA      4M5G6B321ZC

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FORD FOCUS 1,4/1,6TI 07- 30-0191 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.