Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 33-0504 maxgear

Łożysko, wałek wentylatora-układ chłodzenia silnika 33-0504 MAXGEAR

33-0504 Łożysko, wałek wentylatora-układ chłodzenia silnika MAXGEAR
 

    Ocena:
numery handlowe:

058115136A/MG

numer części:

33-0504

producent:

MAXGEAR

Szerokość [mm] 53,7
Średnica wewnętrzna [mm] 10,8
średnica zewnętrzna [mm] 40,0
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Ciężar [kg] 0,29
nr EAN 5907558562866

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Łożysko, wałek wentylatora-układ chłodzenia silnika 33-0504 MAXGEAR

ŁOŻYSKO SPRZ. WISKOZOWEGO VW
numery OEM:
AUDI      058 115 136
AUDI      058 115 136 A
AUDI      58 115 136
AUDI      58 115 136 A
SKODA      058 115 136
SKODA      058 115 136 A
SKODA      58 115 136
SKODA      58 115 136 A
VOLKSWAGEN      058 115 136
VOLKSWAGEN      058 115 136 A
VOLKSWAGEN      58 115 136
VOLKSWAGEN      58 115 136 A

Zastosowanie Łożysko, wałek wentylatora-układ chłodzenia silnika 33-0504 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.