Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Daihatsu SIRION (M1) 1.0 i 4WD (M110) (2000.09-2005.01) 58km » 49-2608 maxgear
wybrany samochód: 
Daihatsu Sirion (m1) 1.0 I 4wd (m110) (2000.09-2005.01) 58km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PÓŁOŚ VW 1,2TSI POLO 14- FABIA III/RAPID LE. 500MM 49-2608 MAXGEAR

49-2608 PÓŁOŚ VW 1,2TSI POLO 14- FABIA III/RAPID LE. 500MM MAXGEAR
maxgear 49-2608
260.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2608

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]500
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Średnica przegubu po stronie koła [mm]97,9
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]100

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PÓŁOŚ VW 1,2TSI POLO 14- FABIA III/RAPID LE. 500MM 49-2608 MAXGEAR

PËúOî VW 1,2TSI POLO 14- FABIA III/RAPID LE. 500MM
numery OEM:
AUDI      6C0 407 271 AC
AUDI      6R0 407 761 B
AUDI      6R0 407 761 BX
SEAT      6R0 407 761 B
SEAT      6R0 407 761 BX
SKODA      6C0 407 451 BX
SKODA      6R0 407 761 B
SKODA      6R0 407 761 BX
VOLKSWAGEN      6C0 407 271 AC
VOLKSWAGEN      6R0 407 761 B
VOLKSWAGEN      6R0 407 761 BX

Zastosowanie PÓŁOŚ VW 1,2TSI POLO 14- FABIA III/RAPID LE. 500MM 49-2608 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.