Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Volvo C70 I kabriolet (873) T5 (1998.03-2005.10) 239km » 62-0073 maxgear
wybrany samochód: 
Volvo C70 I Kabriolet (873) T5 (1998.03-2005.10) 239km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Łożysko, wałek wentylatora-układ chłodzenia silnika 62-0073 MAXGEAR

62-0073 Łożysko, wałek wentylatora-układ chłodzenia silnika MAXGEAR
maxgear 62-0073
Łożysko, wałek wentylatora-układ chłodzenia silnika 62-0073
64.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

077115136A/MG

numer części:

62-0073

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Średnica wewnętrzna [mm]20
średnica zewnętrzna [mm]69,4
Wysokość [mm]21
nr EAN5901619546710

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Łożysko, wałek wentylatora-układ chłodzenia silnika 62-0073 MAXGEAR

úO»YSKO WENTYLATORA VW 2,3-2,5 TDI Z OBUDOWą NA 3 îRUBY
numery OEM:
VAG      077 115 136 A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Łożysko, wałek wentylatora-układ chłodzenia silnika 62-0073 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.